Sunday, May 28, 2006

ஏசு (வெளிகண்ட இல்லை) நாதரின் பேத்தியும், மோனோலிஸாவும்!

திடீர்னு கொஞ்ச நாளைக்கு முன்னே, எல்லாரும் பரபரப்பா ஒரு நாவலை இந்த பக்கம் வாங்கி படிச்சிக்கிட்டிருந்தாங்க, பேரு 'டாவின்ஸி கோடு'. சரி நம்முலும் வாங்கி என்னதான்னு படிப்போமேன்னு வாங்கினேன். அப்புறம் சரியா நேரம் கிடைக்காதாலே முழுசா படிக்க முடியல்லை. அப்பதான் இந்த நாவல் படமா வந்து ஒரே களேபரத்தோட ஓடிக்கிட்டிருக்கேன்னு இந்த வாரம் போய் பார்த்தா, அது ஏசுநாதர் பேத்தி பத்தின கதை! அதுக்கென்ன ஒரே களேபரம் அப்படின்னு ஆராஞ்சப்பதான் சொன்னாங்க, ஏசுநாதர் பிரம்மச்சாரின்னுதான் எல்லாருக்கும் தெரியும் ஆனா அவரு அப்படி இல்ல, 'ஓடிப்போயி கண்ணாலந்தான் கட்டிக்கிடலாமா, இல்லே கண்ணாலந்தான் கட்டிக்கிட்டு ஓடிப்போலாமா'ங்கிற கதை பண்ணி இப்ப அவருக்குன்னு வாரிசுங்க இருக்குன்னு சொல்ல ஆரம்பிச்சிட்டாங்க! அப்படி கண்ணாலம் பண்ணதை பரம ரகசியமா வச்சிருந்து, கடைசியிலே அவரு பேத்தி ஒன்னு இப்ப இருக்கறதாகவும், அந்தம்மாவுக்குத்தான் ஆபத்துன்னு சொல்லி வந்த கதை தான் இந்த நாவல், படம் எல்லாம்!

என்னது ஏகப்பட்ட எதிர்பார்ப்போட எல்லாரும் பேசி, இந்த படத்துக்கு கும்பலா போய்கிட்டிருக்காங்கண்ணு நம்மலும் போய் பார்த்தப்ப, பல விஷயம் தெரியக்கிடைச்சிச்சு! நிறையப்பேரு இந்த படக்கதை பத்தி விமர்சனம் எழுதிட்டாங்க, வேணும்னா நம்ம முகமூடி எழுதின விமரிசனத்தை, டாவின்சி கோட் - புதிரா புனிதமா?, படிச்சுப் பாருங்க!

படம் ஆரம்பித்திலேயே படத்தோட கதாநாயகன், ஒரு லெக்சர் குடுப்பாரு, இந்த 'Religious symbology' பத்தி, அதாவது மதகுறியீடுகள், அந்த குறியீடுகள் பத்தி ஆராஞ்சு, அதனுடய அர்த்தம், விளக்கங்கள் எல்லாம் தெரிஞ்சு வச்சிக்கிட்டிருக்கிற ஒரு புரபசர் அவரு! அதிலே காமிக்கிற திரிசூலத்துக்கு என்னமோ விளக்கம் கொடுப்பாரு!
இந்த குறியீடுகள் பத்தி சொன்னோன்ன, நம்மூர் பக்கம் அதிகமா பொழங்கற இந்த கலசம், சக்கரம், வேல், சுவஸ்திக், சக்கரா, அப்புறம் 'ஓம்' இதெல்லாம் ஞாபகத்துக்கு வந்தது. ஒவ்வொன்னுக்கும் ஒரு பொருள் இருக்குது! அதுவும் இந்த அதிகமா பொழங்கிற யந்திரம் போன்றதெல்லாம் நம்ம சாமி வகைகளைக்குறிக்கும் குறியீடுகள்! ஆக இதை வச்சு ஏதாவது கோடு துப்பறியும் கதை நாளைக்கு நம்ம ஷங்கர் மாதிரி கோஷ்டிங்க எடுத்தாலும் எடுப்பாங்க சொல்ல முடியாது!

அப்படி டாவின்ஸியின் குறிகளின் குறிப்பு என்னாங்கிறதை கண்டுபிடிக்க இந்த புரபசரை கூப்பிட்டுட்டு வருவாங்க! அதிலெயும் இந்த 'Hexagram (Seal of Solomon)' பத்தி கண்டுபிடிக்க கூப்பிட்டுட்டு வருவாங்க! அதாவது கதைப்படி இறந்து கிடக்கிறவரு உடம்பிலே இந்த மாதிரி குறியீடுகள் எல்லாம் எதைக் குறிக்குதுங்கிறதை கண்டுபிடிக்க! அம்மணமா கொலை செய்யப்பட்ட ஆளோட உடம்பிலே வரைஞ்ச குறிகளை கண்டுபிடிக்க! அதுக்கு உங்களுக்கு கொஞ்சம் அந்த டாவின்ஸியின் குறிகளும் தெரிஞ்சிருக்கனும்!!இந்த 'Hexagram (Seal of Solomon)' ங்கிறது தெய்வீக சங்கமத்தை குறிக்கும் குறியீடு! அதாவது ஆண் பெண், நீரின் முக்கோணம், நெருப்பின் முக்கோணம் அனைத்தும் இணையும் சங்கமம்! அதாவது இயற்கையின் மூலமான நீர், ந்ருப்பு, நிலம், காத்துக்களை குறிக்கும் முக்கோணங்களின் சங்கமம் தான் இந்த 'Hexagram (Seal of Solomon)' என்பது! இந்தக்குறி டாவின்ஸி குறியீடுகளில் வந்தாலும் இது ஒரு பொதுவான குறி! எல்லா மதத்தினராலும் கொண்டாடப்படுவது! நமது இந்து மதத்திலும் இதை சத்கோணம் என்றழைக்கப்படுவது! அதாவது சிவக்கோணமும்( சிவ பெருமான், நெருப்பு ரூபம்) சக்திகோணமும் (சக்தி, நீரின் ரூபம்), அதாவது ஆண் பெண்ணின் சங்கமம் என்பது! இதுவே யூதர்களுக்கு 'Star of David (Magen David, Shield of David' என்றழைக்கப்படுவது!

இப்படி குறி கண்டுபிடிக்க வந்த புரபொசர், அந்த கொலை நடந்த மியூசியத்திலே இருந்த மோனாலிஸா உருவபடத்திலே பதிந்து கிடக்கும் சில ரகசிய குறியீடுகள் ('Cryptography') ஏதேச்சையா பார்த்து, அங்கன ஆரம்பிக்குது திரில்லர் சேஸிங், அதாவது ஏசு பிரம்மச்சாரி இல்லேங்கிற உண்மை, அவரு கல்யாணம் பண்ணிக்கிட்டது கூட இருந்த சீடரான மேரி மெகதலின்னு சொல்ல ஆரம்பிச்சு, அந்த கடைசி விருந்து போட்டாவை அக்கு வேறே ஆணி வேறே கழட்டி போட்டு, அதாவது மேரியம்மாவை அங்கிருந்து இங்கே இடம் மாத்தி ஏசு நாதர் தோள் சாஞ்சு இருந்தெல்லாம் விளக்கி, அவரு கண்ணாலம் கட்டிக்கிட்டவரு தான்னு சொல்ல ஏகப்பிரயத்தனம் பண்ணறாங்க!

இப்படி குறி எழுதி கொலை செஞ்சிட்டு போற ஆளு சரியான நம்மூரு அலகு குத்திக்கிற கோஷ்டி! என்னதான் இந்த மேற்கு பக்கம் எல்லாம் முன்னேறி வளர்ந்தவங்கண்ணு நாம சொல்லிக்கிட்டிருந்தாலும், இந்த ஊர்லயும் தன்னை தானே வருத்திக்கிட்டு சாமி கும்படுற ஆளுங்களை இன்னும் பார்க்கலாம் போல! இந்த கொலைகாரன், ஏசு எப்படி சிலுவையில அறையப்பட்டாரோ, கை, கால்கள்ல முட்களால சுத்தியும், முள்கிரீடத்தை தலையில் சுமந்து இந்த மக்களுக்காக உயிர் விட்டாரோ, அதே வேதனைகளை அனுபவிக்கிற ஆளு தான் இந்த கொலைகாரன். தனக்குத்தானே கசையடி கொடுத்துக்கிட்டு, முட்களான சங்கிலியில கால்ல கையிலே இரத்தக் களரி ஆக்கிக்கிட்டு 'ஏசு கிறித்துவே எனக்கு வலிமைக் கொடு'ன்னு வேண்டிக்கிட்டிருக்கிற ஆளு! அதாவாது மதத்துக்காக என்னவேணாம்னாலும் செய்ற ஆளு!. பார்த்தீங்களா கொடுமையை, தீ மிதிக்கிறது, அலகு குத்திக்கிறது, மண்ணு சோறு சாப்பிடறது, வேப்பிலை அடிக்கிறதுன்னு மூடநம்பிக்கைன்னு சொல்லி காட்டுமிராண்டிங்கன்னு பெரிசா சொல்லி எள்ளி நகையாடும் இந்த சமூகமும் லேசுபட்டதில்லை. கடைசியிலே இராம் நாரயணன் படங்கணக்கா இருந்துச்சு போங்க!

இந்த ஆளு ஏன் கொலை செய்றான்னா, கதை வந்து நம்ம மடாதிபதிங்ககுள்ள இருக்கிற ரகசியம் மாதிரி, அதான் மதுரை ஆதினம், காஞ்சி மடம் அப்படின்னு நம்மூரு கதைகள் இருக்கிற மாதிரி, இங்கேயும் ரகசியங்கள் மிகுந்த இந்த மதம் கிறித்துவமதன்னு சொல்லி கதை வளர்க்கிறாங்க! மொத்ததிலே ஏசு நாதர் கல்யாணம் கட்டி, புள்ளைங்க யெல்லாம் உண்டுன்னு சொல்லிக்கிட்டு , அந்த வம்சத்தை காக்கிறதுக்காக போராடுற குரூப்பு ஒன்னு. இன்னொன்னு, இந்த உண்மைகள் எல்லாம் வெளிய தெரிஞ்சா கிறித்துவ மதத்தோட புனிதம் போயிடும்னு அதை எப்பாடு பட்டும் மறைக்கவோ, இல்லை அந்த மாதிரி சொல்லிக்கிட்டு திரியற கும்பலுங்களை வெட்டி சாய்க்கவோ அலையும் இன்னொரு கும்பலு! இதில பழைய சரித்திரங்களை வேறே சொல்றாங்க. நம்ம புராணக் கதையிலே, கம்சன் எங்கே கிருஷ்ணராலே தனக்கு ஆபத்து வந்துடுமோன்னு ஊருல இருக்கிற குழந்தைங்களை எல்லாம் வெட்டி சாய்க்கிறமாதிரி, இங்கேயும் ஏசுகிறித்துவின் வாரிசா வந்த பெண் இருக்கிறாள் எனக்கருதி ஊர்ல இருக்கிற எல்லா பெண்களையும் வெட்டி சாய்க்கிர கதை உண்டு! மதம், கடவுள், புராணம்னு வந்துட்டா, எல்லா இடத்திலேயும் ஒன்னு தான், இதிலே பெரிசா ஒன்னும் வேறு பாடே இல்ல போலிருக்கு!

இந்த படத்தோட நாயகி தான் ஏசுவோட கடைசிவழி வந்த பேத்தியாம், அப்படி கதை பண்ணியிருக்காங்க!. ஒரு ஆக்ஸிடண்டிலே தன் குடும்பமே செத்தோன, இவரை தன்னோட தாத்தா தான் வளர்க்கிறாருன்னு நினைச்சிக்கிட்டிருக்கிற பொண்ணுக்கு, கடைசியிலே அவர் உண்மையிலே தாத்தா இல்லே, இந்த பேத்தியை காப்பாத்துற அந்த இன்னொரு கும்பலை சேர்ந்தவர்னு கதாநாயகனோட சேர்ந்து அப்புறமா கண்டுபிடிச்சி தெரிஞ்சுக்குது! இதிலே காப்பத்துற குரூப்ல புகழ்பெற்ற விஞ்ஞானி ஐசக் நியூட்டன் எல்லாம் இருக்கிறாராம்!

படம் பார்த்துட்டு வந்து நேத்து டிவியிலே இன்னொரு புரோகிராமும் பார்த்தேன், இந்த 'Illumanati'ங்கிற ரகசிய விஞ்ஞான கும்பலு அந்தக் கால மதகட்டுபாடுகளை தகர்தெரிந்து எப்படி விஞ்ஞான உண்மைகளை மக்களுக்கு வெளிப்படுத்த கஷ்டப்பட்டாங்கன்னு சொல்லி வந்த நிகழ்ச்சி! மேற்கோண்டு இன்னொரு நிழலுக ரகசிய அரசியல் கும்பலு (அதாவது புதுமை விரும்பிகள்!) வட்டிகனுக்கு வெடி வச்சு, எப்படி போப் எல்லாம் கொண்ணாங்கன்னு, அதுவும் இந்த டாவின்சி கோடு கதை எழுதின அதே ஆசாமி எழுதின இன்னொரு நாவலான 'Angels & Demons'ங்கிறதிலருந்து ஆராய்ச்சி பண்ணி ஆதாரங்களோட சொல்லிக்கிட்டிருந்தாங்க! கடைசியிலே
ஒன்னு நல்லா தெரியுது இந்த முன்னேறிய மேற்கு பக்கம்னு நாம் சொல்லிக்கிட்டிருந்தவங்களோட மதவெறி கொஞ்சம் நஞ்சம் இருந்ததில்லை! உலக அரசியல் அரங்குல கவுக்கிறதும், ஏத்துறதும்னு ஏகப்பட்டது செஞ்சிருக்காங்க! நம்மூரு பக்கமும் இந்த அரசர்களுக்கு பெரிய வழிகாமிக்கும் மதகுருக்கள் செய்யாத அரசியல் இல்லை தான்! ஆனா இங்கே பார்க்கும் போது நம்மதெல்லாம் ஒன்னுமே இல்லைன்னு போயிடுச்சு போங்க!

மொத்த களேபரமும் ஏசுக்கு கல்யாணம் பண்ணி வச்சதாலே தான்! நம்மூர்ல பராவாயில்லை நம்ம சாமிக்கெல்லாம் இரண்டு இரண்டு பொண்டாட்டி கட்டி வச்சிட்டோம் ஜாலியா!

13 comments:

said...

டாவின்சி கோட் படிக்கும்போதே என்னடா சிவலிங்க தத்துவம் சொல்றேரேன்னு நினைச்சேன்.பிட்ச்போர்க்(சூலாயுதம்) பத்தி எல்லாம் சொல்லிருக்காரு.யூதர்களோட பெண்தெய்வம் ஒண்ணு முதல்ல இருந்துச்சாம்.ஷகீனான்னு பேராம்.எனக்கு சக்தி நியாபகம் தான் வந்துச்சு

said...

ஓ..நீங்க இயேசு நாதர் அப்படின்னு சொன்ன உடனே நாங்க வெளிகண்ட நாதரையும் இயேசு நாதரையும் வச்சு குழப்பிக்கொள்ள வேணும்...இல்லையா...

கேக்க நாதி இல்லைன்னா எது வேனாலும் எழுதலாம்...இல்லையா நன்பரே..

said...

சரியா சொன்னீங்க செல்வன்! அது தான் இந்த குறிங்களுக்குள்ள விளக்கங்கள் நிறைய வருது!

said...

செந்தழல் ரவி, அதான் கேட்க நீங்க இருக்கீங்களே! சும்மா கேளுங்க காசா பணமா:)

said...

கேக்கணும்னு ரொம்ப நாளா நினைச்சுகிட்டு இருக்கேன்

வெளிகண்ட நாதர்ன்னா என்னங்க அர்த்தம்?

said...

'வெளிகண்ட நாதர்' ஒரு சாமி பேரு!

said...

சார்,

// 'ஓடிப்போயி கண்ணாலந்தான் கட்டிக்கிடலாமா, இல்லே கண்ணாலந்தான் கட்டிக்கிட்டு ஓடிப்போலாமா'ங்கிற கதை //

வெளிகண்ட நாதர் டச்....


சுவரசியமான பதிவு

நன்றி

said...

சிவபாலன், படிக்க சுவாரசியமா இருந்திச்சா? அப்புறம் நிறைய ஜேம்ஸ்பாண்டு கதைகணக்கா இந்த 'Illumanati'ங்கிற ரகசிய கும்பல் கதைங்க இருக்கு, அப்புறம் ஒரு சமயம் பதிவா போடுறேன்!

said...

இல்லுமினாட்டி அருமையான கதைங்க.டாவின்சி கோடை விட ஏஞெல்ஸ் அன்ட் டிமன்ஸ் நல்லா இருக்கும்.ஆனா சர்ச்சையான தீம் என்பதால் டாவின்சி கோட் பிரபலமாகிவிட்டது

said...

செல்வன், நீங்க இந்த பக்கம் அமெரிக்காவில இருக்கீங்களா? போன சனிக்கிழமை காலையிலே A&Eல அந்த 'Illumanati'பத்தி ஒரு புரோகிராமு போட்டாங்க பார்த்தீங்களா?

said...

புதரகத்துல தான் இருக்கேன்.ஆனா டி.வி பாக்கற பழக்கம் சுத்தமா கிடையாது

said...

Don't miss this.

Beyond ‘The Da Vinci Code’: Politics and theology from a Hindu/pagan perspective

S. Aravindan Neelakandan
May 28, 2006

Catholics of Poland are amused said the newspaper. The film ‘The Da Vinci Code’ ran into no major problem, definitely not a ban demand and clerical evaluation, in Catholic dominant Poland whose ruling coalition has right wing Catholic political parties. But in officially secular India, there were vocal demands from Catholic organizations like Catholic Bishop Conference of India (CBCI) that Indian government ban the film. Or else the CBCI has threatened with dire consequences. The law minister said that the clergy men would review the film a few times and then depending upon their judgment the film shall or shall not be released. Already the censor board of India has decreed that the film be shown only to adult audience. Now as these words are typed, parleys are going on between Sony and the ministry that another disclaimer lasting for 15 seconds that the film is purely a fiction be put at the beginning and end of the picture. So far Sony has refused to comply and the film has not yet been released in India. Of course, Catholics of Poland are amused at this reaction, the newspaper said. 1

Apart from the poor commentary the above said news makes on the nature of secularism (or pseudo-secularism) that reigns in India, one wonders why the very same Church that is not so vocal in its opposition to the Da Vinci code film in the Christian majority West, engages its highest ecumenical body, CBCI, in India to secure a ban or levy very heavy restrictions on the film in India?

A partial answer lies in the fact that India is a country marked for what the late Pope John Paul II ‘harvest of the souls’. 2

The major Churches and hundreds of evangelist organizations in India are aggressively marketing in India the image of Jesus as the exclusive historic messiah and the only son of God. However Hindu saints and scholars even while accepting Jesus as a divine personality have rejected the emphasis on historicity and the claims of exclusiveness. Or in other words, in a Hindu framework historic Jesus is replaced by Gnostic Jesus who is not exclusive but universal, as a dimension of Brahman the impersonal Godhead of Hindu Vedanta. To the Christian theology such a view of Jesus is definitely a quantum jump. Then what about the historicity of Christ and exclusive nature of sacrifice of Jesus which have formed the core of the theology that forms the rock of Church’s power structure so far?

A Hindu often views the narrative of the life of Jesus as mythological, than as historical. She attributes symbolic, psychological and spiritual meanings to the narratives just as she does for her mythologies. So Jesus can be an instrument for the individual realization of impersonal Godhead within, even if one were to reject altogether the historicity of Jesus. Interestingly, ‘The Da Vinci Code’ phenomenon is a subtle affirmation of this Hindu view of Jesus in the Christian psyche of the west.

Long before Dan Brown, scholars like Joseph Campbell and Alan Watts who studied Christianity in the light of comparative mythology with an emphasis on Indic spiritual traditions, have surprisingly anticipated this trend, not just in public psyche but also in the world of scholars.

Take for example, Joseph Campbell speaking about Judas:

“When Christ takes the bread, dips it into the dish, and says, ‘He whom I hand this sop will betray me,’ is that a prophecy or assignment? I think it is an assignment. It also suggests that the one eligible for that assignment was the most developed of the lot – that is, one who really understood the sense of what was happening. Judas is the midwife of salvation, the counterplayer to Christ.” 3

The understanding of Joseph Campbell stands corroborated today in an uncanny way by the dramatic revelations of Judas Gospel, popularized by the National Geographic channel this Easter, almost after two decades of Campbell’s death.

Another fact so far not generally well known beyond the walls of academic institutions, which ‘The Da Vinci Code’ has brought to the realm of public stare and debate is the innumerable aspects Jesus narrative shares with undeniably pagan elements. It is not just with Sol Invictus of pre-Christian Rome that Jesus shares many characteristic features. Starting from Egyptian sun God to the Goddess traditions of Sumer and even Canaanite Goddess worships, many elements centuries older than the period ascribed to Jesus, find their place in Jesus myth.

Three instances not mentioned in ‘The Da Vinci code’ shall prove the point.

• Michael Molnar an astronomer studied the astronomical/astrological symbolism of ancient Roman coins and discovered that the star of Bethlehem was a double eclipse of Jupiter in a rare astrological conjunction that occurred in the constellation Aries on 20th of March in 6 BCE and again on 17th of April, 6 BCE. This event is not astronomically as significant as it is astrologically significant. He corroborates his thesis by, Mathesis, a book written by Maternus in 334 CE. To the author of this book, a pagan convert to Christianity, this astrological event signified the birth of a divine king. Molnar further points out that the early Christian theologians buried the knowledge of the star's astrological roots and in time it was forgotten.4

• Joseph Campbell points out that the baptism ritual practiced by John the Baptist, depicted in synoptic Gospels comes down from the Sumerian rituals for the water Deity Ea. More interestingly he does an analysis of the etymological roots of John. English ‘John’ is Hebrew ‘Yohanan’ which is Latin ‘Johannes’ which in turn is Greek ‘Ioannes’ which in turn is derived from Hellenistic ‘Oannes’. That is the name of the Sumerian water God Ea.5

• ‘Foxes have holes, and birds of the air have nests; but the son of man hath not where to lay his head’ – This is Jesus in Gospel according to Luke.6 Now let us consider this: ‘The bird has its resting place, but I …The beasts have a place to sleep but I – I have no place to sleep.’ 7 This is the Sumer lament of Inanna-Dumuzi legend and precedes Jesus by centuries.


Yet in this amalgamated invention of Jesus-myth there is one marked difference. The fusion of these diverse elements into Jesus as done by the institutional church has been done in such a way as to assure the creation and maintenance of an ironclad power structure that would survive for centuries obliterating all theo-diversity in Europe and later in the continents of Asia, Africa, Americas and Australia. Elaine Pagels, a scholar of Gnostic Gospels, calls this synthesis by institutional Christianity at its very early period as ‘politics of monotheism’.4 Thus Jesus became and continues to be, as a Hindu scholar pointed out in his in-depth study of Jesus, ‘an artifice of aggression’.8

That to a Christian brought up to view from a strictly evangelical perspective of Jesus being an exclusivist sky deity, the fact that Jesus-myth borrowed from and was built upon diverse pagan mythologies shall be scandalous – is an understatement. But for a Hindu who has witnessed for centuries the evolution of his Deities inter-changing divine qualities and mythological motifs, this comes as no surprise. Nor does this make the relation between the Deity and devotee dry and academic. Hindus love their Deities so dearly that during Islamic invasions they have sacrificed in millions their own lives to protect the temples. Yet to a Hindu the Deity is only a tool in realizing the universal impersonal Godhead within. So she sees not as blasphemy the deconstruction of the Deity in timeline by scholars. Paradoxically, such a deconstruction of a Deity, into its historical constituent elements, has only increased their love for the Deity as such Hindu scholars also turn out to be very ardent devotees of the very God or Goddess they deconstruct.


Then what is it that inhibits the mainstream Christianity as represented by Catholic Church and other dominant protestant Churches (not to mention the scores of evangelists like Benny Hinn) in accepting the theo-evolution of their deity? The answer is power. Accepting this nature of their deity also means revising the power structure of their churches and also relinquishing the control over the spiritual evolution of their flock. Then they will become only the helpers in the individual inner growth of the devotees of the deity rather than the leaders whom the herd should follow blindly without deviating. Such a radical transformation also means that they indulge not in the numbers game of conversion, which causes considerable social friction in the developing countries like India. After all though well-documented, yet not well brought to media limelight is the fact that conversions to Christianity in India happens during many instances through compulsions that include organized terrorist movements converting at gunpoint.9

Last but not the least reason for the opposition to ‘The Da Vinci code’ is the resurfacing of sacred feminine which has been banished from Europe by Christianity in the most violent manner. Had the Jesus Narrative with emphasis on Magdalene-Jesus as the Yin-Yang emerged instead of the emergence of Jesus Narrative as the tool of imperial Rome, the spiritual evolution of western humanity would have taken a better course – which today is a battle field that requires the extermination of the theological ‘others’ for each battling side. Western civilization could have been spared of the skinning of Hyapatia to the burning of witches to the Deicide charges on Jews which ultimately created the holocaust – had the evolution of faith in Europe taken such a path. Sacred tree would not have been chopped down. Missionaries would not have installed inquisitions in far off lands. Spiritual traditions of varied lands would have fused to produce such a theo-diversity rivaled only by the bio-diversity of the planet. We would have been spared of the darkness and its consequent expansionist backlash called colonialism.

The Da Vinci Code presents to the popular psyche of the West, a chance to take a peek at the immensity of the harm done to their heritage by the suppression of the sacred Feminine by a power-centric theological authority. Again for a Hindu whose daily life in immersed in a whole cultural milieu that reverberates with the Goddess, in the trees, in the stones, in the hillocks and mountains, streams and rivers and traditional water tanks this is a dream come true that a fraternal civilization of fellow humanity realize the sacredness of Feminine. For the last ten centuries Hindus have been a persecuted people in their own nation by aggressive theologies of monoculture of the mind. This has lead to considerable stagnation in Hindu social life, the degraded features of which have become the sole way of seeing the Hindu culture for the West. Today with the emergence of sacred Feminine in the West we hope to see a change in perspective and this may benefit and deepen Christian spirituality as noted by Alan Watts that the inclusion of the Christian myth within the Hindu seems more fruitful and suggestive than the alternative of taking Christian myth to the exclusion of Hindu.10

Perhaps this may not be to the liking of evangelizing enterprise which sees India as the ground for harvesting the souls. It is interesting here to note a final irony. Indian state of Goa when it was under Portuguese has the dubious distinction of hosting the planet’s longest and one of the cruelest inquisitions in favor of Catholic Church. Recently it added another feather to its cap of faith when it became the first Indian state to officially ban the film ‘The Da Vinci Code’.

References and Notes:

1. The New Indian Express, 19-May-2006

2. Ecckesia in Asia -John Paul II - Post-Synodal Apostolic Exhoration (November 6, 1999) , ‘…to reap the harvest of souls which I see as ready and plentiful…’ Available online at: http://www.vatican.va/holy_father/john_paul_ii/apost_exhortations/documents/hf_jp-ii_exh_06111999_ecclesia-in-asia_en.html

3. Joseph Campbell, ‘Thou Art That: Transforming religious metaphor’, p.75, New World Library, 2001.

4. ‘Early Christians hid the origins of the Bethlehem star’, The New Scientist, 21 December 2001:

Available online at: http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn1713

5. Joseph Campbell, ‘Occidental Mythology: The Masks of God’ Vol. III pp.349-350 , Penguin-Arkana 1991.

6. Luke 9:58

7. Samuel Noah Kramer, ‘From the Poetry of Sumer: Creation, Glorification, Adoration’, p.93 University of California press 1979.

8. Sita Ram Goel, ‘Jesus Christ: an artifice of aggression’, Voice of India publication.

9. See for example the reports on NLFT a Baptist Church backed terrorist organization: BBC reports dated 14-April- 2000, 28-August-2000, 27-Dec-2000,

Also see report of ‘Assam Tribune’ dated 22-April-2004 for terrorists of NSCN another organization fighting for ‘Christian state of Nagaland’ asking Buddhist tribal villagers to get converted to Christianity or else to face death or eviction in the Indian state of Arunachal Pradesh.

10. Alan Watts, ‘Beyond Theology: The art of Godmanship’, p. 199 , Vintage 1973

said...

TO S. Aravindan Neelakandan

I want say some thing about my points after reading your post
1.Da vinci Code is a fictious novel written by Dan Brown.If you accept this one as a novel then nothing is going to happen.If not, in future some one will write a novel about Lord krishna and his history with his own real look and feel imagination that may be a controversial one.My question here is,At that time Hindu ethnic groups will protest and blame the film( if it is taken as a film)in India?.you agree or disagree.
If you agree and accept their blame ,then you no need to blame the protest in Goa.Ok.
For the publication of cartoon of Muhammed Nabi in a danish newspaper ,worldwide muslims protest and blamed on that magazine.Should you accept that one?
So,Just for publishing the image as cartoon is making controversial in Muslim religion.
Then how you say every christian in this world could not blame a film of controversial and shaking the holyfaith of christianity?

2.You said that hindu religion see Jesus "as a dimension of Brahman "thats all.Its all in your point of view.can you say Allah as universal rather than exclusive?Then definitely you can get comments from Muslim brothers for disagreeing your arguement.

3.So be an Indian dont blame on other religions.It will not affect the religion you blame .But it surely reduce the dignity of your own.Give respect to the religions preeching in India.Dont allow or accept any controversial films(In Any Religion) to keep our nation unity in diversity.